A Budapesti Fegyház és Börtön, vagyis a „Gyűjtő” területén működő Budapesti Faipari Termelő és Kereskedelmi Kft.-ben munkáltatott fogvatartottak több mint háromezer asztalt, szekrényt, heverőt és közel kétezer ötszáz irodai széket gyártottak2018-ban.
Hajdú-Bihar Vármegyei Büntetés-végrehajtási Intézet
A Hajdú-Bihar Vármegyei Büntetés-végrehajtási Intézet azt a célt tűzte ki csapatépítő tréning keretében a 2023-2024 évben, hogy Debrecen nevezetességeit látogatja meg és ismeri meg alaposabban. Kilencedik alkalommal a Debreceni Repülőteret látogatta meg a személyi állomány.
A debreceni repülőtér története a 20. század elejére nyúlik vissza. Az első hivatalos repülőjárat egy postai küldeményeket szállító repülőgép volt 1930-ban. Ettől kezdve a belföldi légiforgalom jelentősnek nevezhető, rendszeres járatok üzemeltek Debrecenből Budapestre és Magyarország nagyobb városaiba. A második világháború során a magyar bombázó repülőgépek bázisaként üzemelt. 1946–1968 között a Ferihegyi repülőtér kitérő repülőtereként fontos szerepet töltött be. A háborút követően magyar, majd 1951-től szovjet repülőcsapatok állomásoztak itt. A szovjetek először Il–28, majd Jak–28, végül Szu–24-es bombázókat állomásoztattak a cívis város repterén, sőt ez utóbbiak 1987 júliusi kivonása után egy MiG–27D gépekkel felszerelt vadászbombázó ezred is települt itt. A reptér átfogó fejlesztése 2001-ben indult meg, amikor a Debreceni Vagyonkezelő Vállalat megvásárolta a repülőteret üzemeltető Airport-Debrecen KFT-t, így 2001. május 29-én nyilvános, nem kereskedelmi, a nemzetközi forgalom számára megnyitott légikikötővé válhatott.
A Debreceni nemzetközi repülőtér Kelet-Magyarország legfontosabb és egyben legnagyobb forgalmú nemzetközi repülőtere, Magyarország öt nemzetközi repülőterének egyike; a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér után a második legforgalmasabb. 2001 óta a nemzetközi utazóközönség előtt is nyitott légikikötő. (Fenti adatok forrásas wikipedia.org)
A debreceni reptér múltja mellett megtapasztalhatták a reptér jelenét és jövőre vonatkozó terveikről is hallhattak kollégáink. Megtudhatták, hogy jelenleg a Wizzair és a Lufthansa légitársaságok menetrendszerinti járataival az alábbi desztinációkat repüli: London, Eindhoven, Róma, Larnaka, Isztambul és München továbbá nyári charter járatokkal pedig további népszerű üdülőhelyekre lehet eljutni: Antalya, Burgasz, Korfu és Kréta valaint Monasztir városaiba.
A látogatás során a beléptetéstől a kiléptetésig mindent megmutatott a túravezető a személyi állománynak, mintha utasok lettek volna, ugyanúgy becsekkoltak, de reptérlátogatóként a repülőtér szigorított védelmi övezetében légiutastól eltérő személyekként tekinthettek a kulisszák mögé.
Három különleges látványban volt része a börtönőröknek, melyet utasként nem lett volna lehetőségük megnézni, hiszen közelről megnézhették a földi kiszolgálás folyamatát, s végig ment velük az Aeropark autóbusza a kivilágított, 2,5 km hosszú felszállópályán, majd a pálya mellől megnéztek két felszállást is. Mindemellett betekintést nyertek repülőtéri tűzoltóság, a légimentők valamint a toronyban dolgozók munkájába is, melyről azt is megtudhatták, hogy a klasszikus légi irányítás nem itt történik, azt a Hungarocontrol végzi Budapestről. A Debreceni repülőtéren úgynevezett AFIS ( repülőtéri tájékoztató szolgálat) melynek tevékenysége ettől még hasonlóan nagy felelősséggel járó, érdekes és izgalmas munka.
A debreceni reptéren jelenleg is folyamatban van sok komoly fejlesztés, hiszen a 2030-ra kitűzött cél szerint, már 3 millió utast kiszolgáló nemzetközi repülőtérré fog válni. Ennek jeleként láthattuk a régi pálya elbontását, valamint megmutatták, hogy hova tervezik az új terminál épület felépítését.
Forrás: www.wikipedia.hu