A Budapesti Fegyház és Börtön, vagyis a „Gyűjtő” területén működő Budapesti Faipari Termelő és Kereskedelmi Kft.-ben munkáltatott fogvatartottak több mint háromezer asztalt, szekrényt, heverőt és közel kétezer ötszáz irodai széket gyártottak2018-ban.
Budapesti Fegyház és Börtön
470 elítélt kezdi meg tanulmányait a Budapesti Fegyház és Börtönben a 2022/23-as tanévben.
A fogvatartottak a börtönévek alatt befejezhetik félbeszakadt általános iskolai tanulmányaikat, elvégezhetik a középiskolát, érettségi vizsgát tehetnek és új szakmákat szerezhetnek. Az intézetben a kihelyezett felnőttképzéseket a Pannon Oktatási Központ, valamint a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Mándy Iván Szakképző Iskola és Szakiskola biztosítja.
470 elítélt kezdi meg tanulmányait a Budapesti Fegyház és Börtönben a 2022/23-as tanévben. A fogvatartottak a börtönévek alatt befejezhetik félbeszakadt általános iskolai tanulmányaikat, elvégezhetik a középiskolát, érettségi vizsgát tehetnek és új szakmákat szerezhetnek. Az intézetben a kihelyezett felnőttképzéseket a Pannon Oktatási Központ, valamint a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Mándy Iván Szakképző Iskola és Szakiskola biztosítja.
A Gyűjtő oktatási részlegén működő általános iskolába idén 170 fogvatartott iratkozott be. A gimnáziumi osztályokban 110 elítélt kezdi meg az új tanévet.
Az új szakmák elsajátítása iránt változatlanul nagy az érdeklődés az elítéltek körében, amit a tanulói létszám növekedése is jelez. A 2022/23-as tanévben 160 fogvatartott kapott lehetőséget arra, hogy bekapcsolódjon az intézetben elérhető szakmaképzések valamelyikébe. A tanfolyamokon asztalosokat, burkolókat, kőműveseket, festőket, szárazépítőket, pincéreket, kereskedelmi értékesítőket és panziós-fogadósokat képeznek.
Az előző tanévben bevezetett Dobbantó Műhelyiskola Program sikeresnek bizonyult, idén 30 fogvatartott részvételével folytatódik tovább. Az oktatási forma a közismereti kompetenciafejlesztés mellett alapfokú végzettséget igazoló tanúsítványt nyújt azoknak az elítélteknek, akinek nem fejezték be az általános iskolai tanulmányaikat. Ennek eredményeként számukra is teljesíthetővé válnak a szakmaképzések alapfokú végzettséghez kötött bemeneti feltételei.
Az iskolapadban töltött idő értékesebbé teheti a börtönéveket. Az elvégzett tanulmányok és az újonnan megszerzett végzettségek elősegíthetik a fogvatartottak szabadulást követő társadalmi és munkaerőpiaci visszailleszkedését.